اللهم عجل الولیک الفرج 

انتقاد برخي از مراجع عظام تقليد از گراني، بدحجابي و نظام بانکي
صفحه اصلی تماس با ما عناوین مطالب پروفایل ریحانه ها آیت الله سیستانی
نويسندگان
پخش زنده حرم
حمایت می کنیم


وي سپس با اشاره به نوسانات نرخ ارز، متذکر شد: اين نوسان علاوه بر آنکه اثر واقعي مانند تغيير قيمت‌ها را به دنبال دارد، اثر رواني نيز دارد که سبب بي‌اعتمادي مردم به نظام مي‌شود.آيت‌ا... مکارم‌شيرازي همچنين با يادآوري تحريم‌هاي اعمال شده عليه ايران از سوي غرب، گفت: مردم به خوبي درک مي‌کنند که براي حفظ استقلال و اقتدار، فشارهاي ناشي از تحريم‌ها را بايد تحمل کرد.


در برخي بانک ها عقود اسلامي رعايت نمي شود
 
اين مرجع تقليد با اشاره به وام‌هاي بانکي، تصريح کرد: در برخي بانک‌ها عقود اسلامي رعايت نمي‌شود که سبب ربوي و غيرمشروع شدن وام‌هاي بانکي مي‌شود.
وي همچنين از جريمه‌هاي وارد بر تأخيرهاي اقساط بانکي سخن به ميان آورد و يادآور شد: اين جريمه‌ها نامشروع است و وضع بانکداري بايد اصلاح شود.اين استاد دروس خارج فقه و اصول حوزه علميه قم در ادامه از حذف نام ائمه و مقدسات از مؤسسات مالي و اعتباري استقبال کرد.

آيت‌ا...مکارم‌شيرازي سپس به مسأله ازدواج جوانان و تبعات حقوقي آن اشاره کرد و ادامه داد: در قانون بايد عنوان عندالمطالبه به عندالاستطاعه تغيير کند.آيت‌ا... مکارم‌شيرازي با اشاره به مسائل فرهنگي کشور، اضافه کرد: همه مردم در برابر منکرات مسئولند، اما روحانيت وظيفه بيشتري دارد.

دولت رعايت حجاب را از ادارات دولتي شروع کند 

اين مرجع تقليد با انتقاد از کم‌توجهي دولت به مسئله حجاب، گفت: دولت مي‌خواهد با جنجال جلوي امر به معروف و نهي از منکر را بگيرد، منظور ما از امر به معروف و نهي از منکر، کتک زدن مردم نيست، بلکه ما از دولت مي‌خواهيم با بخشنامه، رعايت حجاب را از ادارات دولتي شروع کند.وي با يادآوري مسئله ساده‌زيستي تصريح کرد: اگر ساده‌زيستي بين مردم نهادينه شود، بسياري از مشکلات معيشتي مردم حل مي‌شود.

آيت ا... سبحاني: يارانه هاي پرداختي پاسخگوي نيازهاي مردم نيست 

هم چنين آيت ا... جعفر سبحاني در ديدار اعضاي فراکسيون روحانيون مجلس با انتقاد نسبت به تورم موجود در جامعه، گفت: يارانه‌ها تنها براي پرداخت قبوض کافي است و به ديگر نيازها ي مردم پاسخ نمي‌دهد.

به گزارش خبرگزاري خانه ملت آيت‌ا... سبحاني همچنين با اشاره به اختلاط دختر و پسر دانشجو در دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه‌هاي دوجنسيتي مشکل‌زا است و بايد از تلاش‌هاي کامران دانشجو وزير علوم، تحقيقات و فناوري در جداسازي دانشگاه‌ها حمايت کرد.وي ادامه داد: منظور اين نيست که کلاس‌ها جدا شود، بايد دانشگاه‌ها تک‌جنسيتي شوند.

اين استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علميه قم با اشاره به افزايش بدحجابي گفت: بيم آن مي‌رود که اين بدحجابي به بي‌حجابي بينجامد.اين مرجع تقليد با تاکيد بر اينکه مجلس بايد در زمينه گسترش حجاب و عفاف قانونگذاري کند، گفت: روحانيون، نويسندگان و رسانه‌ها نيز بايد براي اين مساله تبليغ کنند.

آيت‌ا... سبحاني با انتقاد از عملکرد دستگاه‌هاي اجرايي در زمينه رعايت قانون عفاف و حجاب خواستار تلاش بيشتر روحانيون مجلس براي تبليغ در اين زمينه شد.وي در انتقادي ديگر از تورم موجود در جامعه شکايت کرد و گفت: يارانه‌ها تنها براي پرداخت قبوض کافي است و به ديگر نيازهاي مردم پاسخ نمي‌دهد.اين استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علميه قم همچنين از افزايش ناگهاني قيمت اجناس خصوصاً نان انتقاد کرد.

انتقاد از بحث زودهنگام انتخابات رياست جمهوري 

اين مرجع تقليد با انتقاد از تغيير ناگهاني استاندار قم خواستار مشورت مسئولان دستگاه اجرايي در رابطه با تغيير مديران کلان استان قم شد.وي با انتقاد از بحث زودهنگام انتخابات رياست جمهوري در رسانه‌ها گفت: در حال حاضر به صلاح نيست در اين زمينه صحبت شود، چرا که اين مسئله به تضعيف رئيس جمهور فعلي مي‌انجامد.

آيت ا... نوري همداني: عدم ثبات قيمت ها نشان دهنده ضعف مديريت است 

در ادامه اين ديدارها به گزارش سايت خانه ملت، آيت‌ا... حسين نوري‌همداني با تبريک ايام فرخنده دهه کرامت به روحانيون مجلس، بر اهميت نقش علما و روحانيون در جامعه اسلامي تأکيد کرد.

وي در ادامه با بيان اينکه مسائل اقتصادي از مسائل مهم کشور است و نتايج آن به زودي نمايان مي‌شود، تصريح کرد: گراني مردم را در مضيقه قرار داده است.
وي تصريح کرد: اين ضعف مديريت است که قيمت‌ها در هيچ کجا ثابت نيست و بايد اين مسئله حل شود.اين مرجع تقليد با اشاره به اينکه در آيات و روايات از حرام بودن ربا سخن رفته است، گفت: در بانک‌هاي ما اين مسئله به راحتي در جريان است. 

وي با بيان اينکه جريمه‌هاي تأخير بر پرداخت اقساط بانک‌ها حرام در حرام است افزود:در جمهوري اسلامي ايران از نمايندگان مجلس انتظار داريم تلاش کنند ربا از بانکداري حذف شود.


انتقاد از عدم رعايت حجاب در برخي برنامه‌هاي سيما
وي در ادامه با اشاره به رعايت نشدن حجاب و عفاف در برخي برنامه‌هاي نمايشي سيما، از اعضاي فراکسيون روحانيون مجلس خواست تا به مسئولان اين سازمان براي رعايت ارزش‌هاي اسلامي تذکر دهند.اين استاد دروس خارج فقه و اصول حوزه علميه قم سپس چاپ عکس‌هاي موهن و توهين به ساحت پيامبر گرامي اسلام در مجله‌اي فرانسوي را يادآور شد و اين اقدام فرانسه را محکوم کرد.


سبحاني نيا: کارگروه مشترکي بين مجلس و حوزه تشکيل مي شود 

حجت الاسلام سبحاني نيا عضو فراکسيون روحانيون مجلس در گفت وگو با خراسان با اشاره به ديدارهاي اين فراکسيون با آيات عظام قم تاکيد کرد: هفته آينده فراکسيون گزارشي از اين ديدارها و دغدغه ها و نظرات آيات عظام در صحن مجلس ارائه خواهد کرد که به طور حتم نمايندگان در راستاي رفع دغدغه هاي حضرات طرح هايي را تهيه خواهند کرد.وي افزود: کارگروه مشترکي هم بين مجلس و حوزه تشکيل مي شود که از دستاوردهاي پژوهشي حوزه ها در بخش قوانين بيشتر استفاده خواهد شد./ح


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: انتقاد برخي از مراجع عظام تقليد از گراني، بدحجابي و نظام بانکي,
[ شنبه 2 شهريور 1392 ] [ 3:9 قبل از ظهر ] [ منتظر ]

درباره وبلاگ

دختران دیروز وامروز
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ریحانه ها و آدرس reyhaneha.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

کد لوگو وبلاگ یا صاحب الزمان

یا صاحب الزمان

3-به ظاهر نیست
کد موزیک آنلاین برای وبگاه

کد متحرک کردن عنوان وب

كدهای جاوا وبلاگ




کد متحرک کردن عنوان وب